Taktaszada
Község Önkormányzata az elektronikus ügyintézés és a
bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi
CCXXII. törvény (E-ügyintézési tv.) alapján természetes
személy és jogi személy ügyfelei számára az Önkormányzati Hivatali
Portálon (továbbiakban: Portál) keresztül lehetőséget
biztosít a szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított,
elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vételére, azaz
az elektronikus ügyintézésre.
Az
E-ügyintézési tv. 9. § (1), valamint 108. § (1) bekezdése alapján
a gazdálkodó szervezetek számára 2018.01.01-től kötelező
az elektronikus ügyintézés.
Az
elektronikus ügyintézésre kötelezettektől papír alapon nem áll
mód ügyindító dokumentumot befogadni. Amennyiben az elektronikus
ügyintézésre kötelezett gazdálkodó szervezet ügyfél nem elektronikus
úton nyújtja be kérelmét, akkor az általános közigazgatási rendtartásról
szóló 2016. évi CL. törvény 46. § (1) a) pontja értelmében a kérelem
visszautasításának van helye.
Az
ASP központ ügyféloldali szolgáltatásai a fenti Portálon keresztül
vehetők igénybe. Az ügyfeleknek ki kell választaniuk,
hogy melyik, az ASP központhoz csatlakozott településen szeretnének
ügyet intézni, ezután vehetik igénybe az ASP szakrendszerek
kínálta ügyintézési lehetőségeket.
A
Portálon igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások:
Adóegyenleg
lekérdezés
Az
ügyfél lekérheti adott településhez tartozó helyi adó egyenlegét.
Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak a KAÜ-s azonosítás
után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is.
Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az adott önkormányzati
adóhatóságnál fennálló személyes adóegyenlegét, vagy képviseleti
joggal felruházott személyként azon (természetes vagy jogi)
személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az önkormányzatnál
jogosult eljárni.
Ügykövetés
A
bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az általuk az ASP
Önkormányzati Hivatali Portál felületén elektronikusan indított
helyi önkormányzati ügyek státuszát is. Az alkalmazás lehetőséget
biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten
keresztüli nyomon követésére.
Ügyindítás
Az
ügyindítás egy elektronikus űrlap benyújtását jelenti. A település
és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével
az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi a települési önkormányzat
hivatali tárhelyére. A címzett önkormányzat iratkezelője érkezteti
a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe
vagy eljut az ügyintézőhöz. Jelenleg az önkormányzat adó, ipar-,
és kereskedelmi, hagyatéki leltár, birtokvédelmi, anyakönyvi
és szociális ügyei támogatottak szakrendszeri fejlesztésekkel
az önkormányzati ASP rendszeren keresztül, de az ún. e-Papír
szolgáltatás segítségével bármilyen ezen kívüli ügy elektronikusan
indítható. Az ügyindítás bejelentkezéshez és regisztrációhoz
kötött szolgáltatás, ennek hiányában az űrlap legfeljebb csak
nyomtatható és papír alapon nyújtható be.
Az e-Papír szolgáltatás ITT
érhető el.
A
Portálon történő ügyintézéshez szükséges a Központi azonosítási
Ügynökön (továbbiakban: KAÜ) keresztüli azonosítás.
A KAÜ az alábbi elektronikus azonosítási szolgáltatásokat biztosítja:
Tároló
elemet tartalmazó személyazonosító igazolvány (E-szig.-azonosítás).
„Az
önkormányzati hivatali portálon történő elektronikus ügyintézés
megkönnyítéséhez szükséges segédlet letölthető innen,
továbbá egyéb kapcsolódó tájékoztató anyag elérhető a Portál
internetes felületén a következő linkre kattintva: https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato.
Fentieken túl az alábbi – a NISZ Zrt. YouTube-os csatornáján
fellelhető - videók is segítséget nyújtanak az ügyintézés folyamatában:”
Egy vállalkozás üzemeltetése sosem egyszerű feladat, de a helyi
iparűzési adó bevallás már nem jelent gondot.
Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!
Egy új iroda berendezése sosem egyszerű feladat, de az adóegyenleg
lekérdezése már nem jelent gondot.
Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!
Az új szokások kialakítása sosem egyszerű feladat, de a gépjárműadó
mentesség bejelentése már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
Egy szálláshely beindítása sosem egyszerű feladat, de annak nyilvántartásba
vétele már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
Egy esküvő megszervezése sosem egyszerű feladat, de a születési
anyakönyvi kivonat kiállítása már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
Egy vállalkozás bővítése sosem egyszerű feladat, de a behajtási
engedélyek kérése már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
A továbbtanulás finanszírozása sosem egyszerű feladat, de a szociális
támogatási kérelem benyújtása nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!